Kontakt os: info@yostudios.com

HOLDINFO KBH


Alle hold skifter elementer og program ud ind i mellem. Alle niveauer er velkomne på alle hold!

Send Emilie en mail på infokbh@yostudios.dk, hvis du er i tvivl om noget.

DANS


 

YO BARRE

Barre er en klasse hovedsageligt inspireret af ballet og pilates, men som også har elementer af yoga og styrketræning. På klassen vil du blive udfordret i styrke, balance og fleksibilitet. Vi arbejder med alle de små muskler i kroppen og gentager bevægelserne flere gange, hvilket gør denne klasse meget intens men også nem at følge med på. Klassen er en meget effektiv styrketræning og vi kommer hele kroppen rundt samt arbejder på en god kropsholdning undervejs.

YO BALLET

Dette er en klassisk balletklasse, hvor alle som har lyst til at træde ind i ballettens verden er velkommen! Klassen starter med en klassisk stangskole, hvor vi arbejder ved barren og derefter gulvarbejde. Gulvarbejdet kan være både simple drejninger, også kaldet piruetter, eller spring, som elegant og god cardio træning. Ballet bygger de stærkeste og længste kroppe ud af alle træningsformer, men det tager tid!

YO CONTEMPORARY DANCE & STRENGTH

Denne klasse tager udgangspunkt i moderne dans og bevægelse. Man kan styrke kroppen på mange måder og det kan helt sikkert også gøre på en danse måde, hvilket vi arbejder med på denne klasse. Der vil være arbejde på gulv, fokus på bevægelse af rygsøjlen samt udfordrende koordineringsarbejde.
Langsigtede fordele i klassen vil være en bedre krop – og sindsbevidsthed, samt styrke igennem dansebevægelser. Udover dette giver klassen også en god portion danseglæde, når du går derfra.

STYRKE


 

YO SHAPE

Denne klasse er en hardcore styrke/cardio klasse, hvor vi arbejder med hele kroppen. Sveden vil dryppe og du vil blive udfordret fra start til slut! Klassen er aldrig den samme, hvilket gør det til en fantastisk klasse, hvis du virkelig gerne vil se forandringer. Når du hele tiden udfordrer din krop på nye måde, vil du opleve den transformere sig og blive stærkere.

YO CORE & STRETCH

En klasse medfokus på core og fleksibilitet. På halvdelen af klassen vil vi arbejde på core og den anden halvdel af klassen, vil vi berolige kroppen med lange og dybe stræk.

YO PILATES MATWORK

Udelukkende ved brug af din egen kropsvægt og et par, omhyggeligt udvalgte redskaber, vil denne matwork-klasse lære din hjerne og din krop at arbejde sammen for at gøre styrke og ydeevne mere funktionel. At blive stærkere kommer ikke fra at fokusere på individuelle muskler, men fra at se kroppens kunnen i at udføre en bred vifte af bevægelser powerfuldt, effektivt, flydende og sikkert.

Denne klasse inkorporerer flere af de sværeste bevægelser med fokus på kontrol, teknik og form, såvel som fokus på intensitet og engagement. Ikke udelukkende vil du forbedre din muskulære balance, stabilitet, styrke og udholdenhed – du vil virkelig mærke det, når det betyder noget!

YO CORE & PILATES FUSION

En stærk klasse inspireret af styrketræning, pilates og yoga. Denne klasse har et primært fokus på kroppens kerne og den vil tone, styrke og gøre dig svedig. Alt dette foregår i et konstant flow, som vil efterlade dig glad og energifyldt.

YOGA


 

YO VINYASA

YO VINYASA YOGA er et bevægelsesflow og kan variere fra underviser til underviser. Du er garanteret en masse styrke af kroppen i kombination med bevægelse til din vejrtrækning, hvor der ligeledes arbejdes på din fleksibilitet. VINYASA YOGA er en fantastisk klasse, hvis du ønsker dig en stærk krop og sind!

YO VINYASA POWER

YO POWER VINYASA er en mere cardiobaseret yogaform – du vil blive svedig på denne klasse! På klassen vil der opbygges et stærkt VINYASA FLOW og du skal forvente variation, alt afhængig af, hvilken underviser du møder.
Klassen undervises på engelsk!

Vinyasa Power is a class that is more cardio based, so you wil get sweaty in this class. The classes focus on building a strong vinyasa flow and may vary from time to time also depending on the teacher.
This class is taught in english!

YO HATHA YOGA

YO HATHA er en traditionel, slow-paced klasse som kan være udfordrende for både krop og sind. Vi fokuserer på at holde yoga stillingerne (asanas) i mindst 5 vejrtrækninger, hvor vi opretter opmærksomhed på vores vejrtrækning.
Igennem asana og pranayama (vejrtrækningsøvelser) arbejder vi imod at få ro på sindet, som et redskab til at forberede til meditation. Alle kan være med på denne klasse – nye yogier kan drage fordel af de langsomme pace på klassen.

YO YIN YOGA

YO YIN YOGA tager udgangspunkt i yogastillinger med fokus på fleksibilitet. Det er en meget slow-paced klasse, hvor du bliver i strækkene i 3 – 7 minutter. Klassen er fantastisk for alle, og den vil efterlade dig balanceret og rolig.

 

GRAVIDITET & BARSEL


 

YO GRAVID-FIT

På holdet vil du blive trænet med henblik på din gravide krop og hvor langt du er i din graviditet. Alle niveauer er velkomne og træningen tilpasses til netop dit niveau. Øvelser vil være et mix af vores store træningserfaring indenfor både almindelig styrketræning, TRX, pilates, yoga, barre med videre.

YO GRAVID-YOGA

The toggle content goes here, click the edit button to change this text.

YO MAMMA-BARRE

Dette hold tager udgangspunkt i barretræning, som er træning primært ved barren inspireret af ballet. Barretræning er en kontrolleret træningsform, hvor der er fokus på mindre muskelgruppe og at gøre kroppen laaaang, lean og lækker. Vi vil også lave øvelser på gulv og med baby, og træningen vil variere fra gang til gang, og i takt med, at vi får bedre kontakt med kroppen.

YO MAMMA-YOGA

YO MAMMA YOGA er for dig som lige har født. På denne klasse er der fokus på genoptræning af kroppen efter fødslen. Det er blid og nærværende yoga, som hjælper dig med at komme i form. Vi skaber forbindelse til åndedrættet og beroliger nervesystemet, samt genoptræner bækkenbund og kernemuskulatur. Fokus vil være på at afspænde nakke, skuldre og lænd med blide stræk og dynamiske øvelser.
Vi inddrager baby i nogle af yogaøvelserne for også at stimulere babys motoriske udvikling og give muligheden for en stærkere tilknytning mellem mor og barn.