Kontakt os: info@yostudios.com

HOLDINFO AARHUS


 Alle hold skifter elementer og program ind i mellem. Alle niveauer er velkomne på alle hold!

– send Malene en mail på info@yostudios.dk, hvis du er i tvivl om noget.

DANS


 

YO BALLET

Ballet har rødder i den klasiske ballet. Niveauet er for alle, der gerne vil prøve kræfter med en rigtig ballet-barreklasse. Ballet toner, styrker og forlænger kroppen.

YO BALLET INTERMEDIATE

Denne klasse er skabt for at møde de som allerede har haft nogen kendskab og erfaring med ballet og dans samt er ivrige for at lære endnu mere og nå længere med deres balletteknik.

Hvis du er begynder eller har meget lidt erfaring er du stadig velkommen, men for at møde dig på dit niveau, vil vi anbefale at du tager nogle klasser, hvor vi fokuserer på at opbygge et grundlæggende og stærkt fundament, som vores ballet, ballet & barre teknik og normale barre klasser.

YO HIPS TURN-OUT & PLACEMENT

På denne klasse vil vi bygge et stærkt og solidt turn-out / split fundament, hvor vi arbejder både på styrke, placering og fleksibilitet. Et perfekt supplement for dine danse, barre og ballet klasser – og for en hvilken som helst yoga og træningspraksis generelt. Alle er velkommen uanset erfaring.

YO BALLET & BARRE TECHNIQUE

Klassen er inspireret af klassisk ballet teknik. Alle kan være til her at lære ‘the basics’ indenfor denne fantastisk danseform. Klassen arbejder med at forlænge, styrke, toning og fleksibiliteten af kroppen. Vi arbejder liggende, siddende og stående. 
Alle er velkomne! Også dig, der aldrig før har danset!

YO BARRE

Ballet, yoga og pilates mødes i denne funktionelle træningsform. Barretræning toner kroppen og skaber lange, slanke og feminine kroppe, stærk kropsholdning, øget smidighed og styrke.

YO MODERN FLOW

En klasse inspireret af forskellige stilarter indenfor moderne dans. Klassen er for alle, der har lyst til og nyder at arbejde med kroppen gennem dans og bevægelse. Vi vil arbejde både med teknik, gulvarbejde, over-gulv samt koreografi. En klasse der forhåbentlig vil inspirere, udfordre og bringe masser af smil frem. 

YO LATIN DANCE

For dig, der elsker at danse. Kom og sving hofterne, bevæg fødderne, smil, grin og smør hele kroppen til lyden af skøn musik, du bare ikke kan stå stille til. Timen er inspireret af forskellige latin genrer, nemme trin og korte koreografier. Alle er velkomne på timen uanset erfaring. 

STYRKE


 

YO SHAPE

YO SHAPE er en times udfordrende styrketræning. Inspiration fra pilates, yoga, TRX, CROSSFIT, ballet, yoga og klassisk styrketræning i en svedig klasse. Vil tone, styrke og forme din krop. Alt afhængig af underviser, vil timen variere i indhold og opbygning.

YO TRX & SHAPE

YO TRX & SHAPE er en times udfordrende styrketræning med TRX som primært redskab. Kombinerer TRX, HIIT, styrketræning og masser af core i en svedig klasse. Denne klasse vil tone, styrke og forme din krop! Alt afhængig af underviser, vil timen variere i indhold og opbygning.

YO BACKBEND & CORE STRENGTH

På denne klasse vil vores fokus være at styrke og smidiggør hele ryggen og rygsøjlen, såvel som at åbne vores forside – især skulder og bryst/hjerte området, samt at styrke alle vores mavemuskler.

YO POWER HIIT

YO POWER HIIT er 30 minutters høj puls- og cardiotræning. Formålet med klassen er at arbejde med krop og puls. Bliv udfordret og efterlad studioet svedig og glad!

YO CORE & STRETCH

YO CORE & STRETCH er en meget velbalanceret klasse med core-træning efterfulgt af stræk. Den perfekte kombination, hvor du vil forlade klassen afslappet, men også med en følelse af at kroppen er blevet styrket og forlænget.

YO CLASSIC PILATES MATWORK

Classic pilates matwork er en klasse med fokus på præcision og kontrol. Du vil blive introduceret til basis klassiske matwork øvelser og vil på timen mærke dine dybe core muskler arbejde hårdt.

Klassen er ikke en svedig klasse, men en stærk klasse i et roligt tempo guidet til vejrtrækningen. Alle er velkommen!

YO SOFT CORE & PILATES FUSION

En blødere version af vores normale core & pilates fusion klasse. Klassen er perfekt til tidlige morgener eller blot i løbet af dagen, hvor vi søger efter styrke, men på en blødere og mere mindful måde.

Klassen er inspireret af styrketræning, pilates og yoga. Denne klasse har et stort fokus på kroppens kerne og vil tone, styrke og gøre dig svedig. Alt foregår i et stille og kontinuerligt flow, som vil efterlade dig glad og energifyldt!

YO CORE & PILATES FUSION

YO CORE & PILATES FUSION er en  udfordrende styrketime med inspiration fra pilates. Timen foregår i et langsomt flow med dynamiske, kontrollerende og flydende bevægelser. Styrkeøvelserne kombineres med lange stræk, så vi forlader studiet stærke men afslappede

YOGA


 

YO INTRO VINYASA

YO VINYASA INTRO  er for dig, der er helt ny til yoga. Bliv introduceret til de vigtigste elementer. Fin start inden du hopper på et af de andre yogahold, eller hvis du blot trænger til lidt basis yoga.

YO SOFT VINYASA YOGA

YO SOFT VINYASA YOGA er en blidere udgave af en vinyasa yoga time. Tempoet er lavere og kroppen får god tid til at være med i hele flowet.

YO VINYASA

YO VINYASA er en dynamisk yogaform. Flowet skabes af øvelser der følger hinanden som perler på en snor. Få sved på panden og bliv udfordret af det stærke vinyasa flow. De forskellige underviserer, der tilbyder YO VINYASA, har hver deres vinyasa stil. Du skal derfor forvente variation, alt afhængig af, hvilken underviser du møder.

YO VINYASA FLOW

En flydende vinyasaklasse, der finder både styrke i højt tempo og de meget langsomme bevægelser. Klassen er bygget til at skabe styrke, udholdenhed, fleksibilitet og til at have det sjovt i bevægelse til skønne beats udvalgt til klassen.

YO POWER VINYASA

YO POWER VINYASA er lig den almindelige vinyasa yoga, men i denne time skal du forvente et lidt højere tempo, masser af styrke og udfordringer samt sved på panden.

YO YIN YASA

Yin Yasa er et magisk mix af Vinyasa og Yin yoga. Vi vil flyde igennem den første halvdel af timen og smelte ind i lækre yin positioner i den resterende halvdel. Timen efterlader dig med en følelse af at være både stærk og blød på samme tid. Alle er velkommen på denne yin/yang style time.

YO YIN YOGA

YO YIN YOGA er yogastillinger som kræver lidt eller ingen styrke. Hver stilling holdes i 3-5 minutter. Formålet er, at gøre bindevævet stærkere og længere. Slow pace – dejligt og udfordrende på en anden måde. Hav ekstra tøj på, så du holder dig varm.

YO YIN OG MEDITATION

Den traditionelle YIN klasse med 15 minutters meditation til slut. Skøn før en fredag aften og en dejlig weekend.

YO BREATHE & MEDITATE

En klasse med fokus på vejrtrækning og meditation i et meget langsomt tempo. Vi laver nogle forskellige vejrtrækningsmetoder imens vi beroliger vores krop og sind med guidet meditation.

YO RESTORATIVE & MEDITATION

In yogainspireret klasse, hvor du vil forny og genopbygge din krop og finde din indre ro igennem forskellige typer af guidet meditation og yoga stillinger støttet af redskaber. Meget blødt, meget blidt og en klasse der vil støtte dig i at tage dig af din krop og dit sind som en helhed.

YO HATHA YOGA

YO HATHA YOGA er en udfordrende times yoga for både krop og sind. Timen tager udgangspunkt i traditionel Hatha Yoga. Hatha Yoga er god for nye til yoga.

YO SLOW FLOW

YO SLOW FLOW er en anderledes times udfordrende yoga. Den kan udføres med både åbne og lukkede øjne af afhængig af underviser. Tempoet er nede og fokus er på ro og fordybelse i hver enkelt asana. Timen vil efterlade dig afslappet og rolig.

 

YO ASHTANGA

YO ASHTANGA er en energisk og stærk yogatime. Klassen tager udgangspunkt i den klassiske Ashtanga Yoga. Der lægges stor vægt på placement og alignment, samt at udfordre kroppen og flytte sin udvikling og ikke mindst, at huske på vigtigheden i at mærke efter og lytte til sig selv.

YO ASHTANGA PRIMARY

På denne klasse vil vi praktisere den fulde ashtanga filosofi og principper. Vi vil så vidt muligt følge primary serien og du vil på timen følge din egen vejrtrækning og rytme. Vi vil følge et sheet med asanas/stillinger, hvilket betyder at en del af serien vil være din egen praksis med hjælp og støtte på baggrund af, hvor du er i din individuelle praksis. Det er derfor nødvendigt, at du kender til og har prøvet ashtanga yoga forinden du deltager på denne klasse.

YO BOWSPRING YOGA

Bowspring er et bevægelsessytem, der målrettet arbejder med at balancere kroppens naturlige bevægelighed og spændstighed. Denna balance er udfordret af den moderne livsstil, de fleste af os er præget af, når vi eksempelvis sidder ned og studerer eller arbejder.

Igennem forskellige enkelte øvelser og sammensatte serier, KATAS, arbejder bowspring med at aktivere hele kroppen. Herved kan alle kropsdele arbejde sammen om at genfinde en ubesværet kropsholdning, der på en og samme tid er stærk, fri, grounded og opløftet.

YO DEEP FLOW YOGA

En dyb og dynamisk yogaklasse inspireret af Ashtanga, YIN yoga, de 5 tibetanere, vinyasa og bikram. Klassen vil have det samme, eller næsten det samme, flow hver gang, det vil derfor give dig muligheden for at nå dybere ind i din praksis hver gang. Vejrtræningen er en central del af denne klasse og du vil gå herfra med følelsen af en dyb forbindelse mellem krop og sind.

YO BUTI YOGA

BUTI Yoga® is a dynamic practice that combines power yoga, interval training, strength exercises and tribal dance into one seamless and fun flow. The playlist is upbeat and based on tribal, electronic and hip hop music. Beginners are welcome and the workout can be adapted to your fitness level. Be prepared for an effective, full body workout that will use all of your favorite yoga poses.

YO YOGA SCULPT

En klasse designet til at få din hjerterytme op igennem en dynamisk yoga opvarmning, efterfulgt af en stærk træning. Klassen er et miks af yoga, kropsvægts øvelser og pilates. Hvis denne form for træning tiltaler dig, men du ikke er vild med at danse, så er denne klasse noget for dig! Vi afslutter klassen med klassiske yoga stræk, så du føler dig afslappet, styrket og klar til din dag.

YO INVERSION PLAYTIME FOR ALL

Denne klasse er en åben legeplads, hvor vi med inspiration fra Bowspring vil lære teknikkerne til at komme upside-down. Vi varmer kroppen op med nogle flows for at aktivere og finde støtte i kroppen. Efterfølgende vil vi starte med at udforske forskellige inversions. Du vil blive guidet så du føler dig sikker og har det super sjovt. Denne klasse er åben for alle og du skal ikke være i stand til at lave nogen former for inversions i forvejen.

YO INTERMEDIATE FLOW

Dette er en udfordrende klasse, som opfordrer dig til at gå dybere i din praksis. Der vil være en progressiv serie af stræk, tvists, balancestillinger, backbends og inversioner i denne vinyasa sekvens. Klassen afsluttes med dyb afslapning, åndedræts- og koncentrations-/meditationsøvelser. Alle er velkomne, men vær opmærksom på, at der bliver arbejdet på lidt mere avancerede stillinger. En svedig, udfordrende og sjov time!

GRAVIDITET & BARSEL


 

YO GRAVID-BARRE

Denne klasse er inspireret af barretræning, som er en fusion af ballet, yoga samt pilates. Det er en fantastisk træning for den gravide krop, da den er kontrolleret og fanger en masse mindre muskelgrupper. Du vil derfor kunne træne barre indtil fødsel, med mindre omstændighederne gør, at det ikke kan være sådan. Som udgangspunkt er barretræning dog en af de bevægelsesformer, der egner sig aller bedst til den gravide krop.

YO GRAVID-FIT

På holdet vil du blive trænet med henblik på din gravide krop og hvor langt du er i din graviditet. Alle niveauer er velkomne og træningen tilpasses til netop dit niveau. Øvelser vil være et mix af vores store træningserfaring indenfor både almindelig styrketræning, TRX, pilates, yoga, barre med videre.

YO MAMMA-BARRE

Dette hold tager udgangspunkt i barretræning, som er træning primært ved barren inspireret af ballet. Barretræning er en kontrolleret træningsform, hvor der er fokus på mindre muskelgruppe og at gøre kroppen laaaang, lean og lækker. Vi vil også lave øvelser på gulv og med baby, og træningen vil variere fra gang til gang, og i takt med, at vi får bedre kontakt med kroppen.

YO MAMMA-FIT

På holdet vil du blive trænet eller genoptrænet efter din fødsel. Babyerne vil i nogle øvelser indgå som et redskab, og ellers er der fri leg på gulvet, eller mulighed for en lur. Alle niveauer er velkomne og træningen tilpasses til netop dit niveau. Øvelser vil være et mix af vores store træningserfaring indenfor både almindelig styrketræning, TRX, pilates, yoga, barre med videre. Du kan tage de pauser du har brug for, og vi lover sved på panden og (forhåbentlig) glade babyer.

Du vil blive udfordret. Du skal tage de pauser du har brug for, og du vil blive guidet, så du passer på dig selv. Vi kommer til primært at træne bækkenbund, core, arme og understel ?