Kontakt os: info@yostudios.com

HOLDINFO AARHUS


 Alle hold skifter elementer og program ind i mellem. Alle niveauer er velkomne på alle hold!

– send Malene en mail på info@yostudios.dk, hvis du er i tvivl om noget.

DANS


 

YO BALLET

Ballet har rødder i den klasiske ballet. Niveauet er for alle, der gerne vil prøve kræfter med en rigtig ballet-barreklasse. Ballet toner, styrker og forlænger kroppen.

YO BALLET POINT

Til dig der har en solid balletteknik og gerne vil tage balletten et skridt videre. Vi starter fuldstændig basic med at bløde skoen op, skabe den rette alignment, og bygge den helt rigtige balletstyrke op. Vi er hovedsagligt ved barren, og har enkle øvelser på gulvet.

YO BALLET INTERMEDIATE

Denne klasse er skabt for at møde de som allerede har haft nogen kendskab og erfaring med ballet og dans samt er ivrige for at lære endnu mere og nå længere med deres balletteknik.

Hvis du er begynder eller har meget lidt erfaring er du stadig velkommen, men for at møde dig på dit niveau, vil vi anbefale at du tager nogle klasser, hvor vi fokuserer på at opbygge et grundlæggende og stærkt fundament, som vores ballet, ballet & barre teknik og normale barre klasser.

YO HIPS TURN-OUT & PLACEMENT

På denne klasse vil vi bygge et stærkt og solidt turn-out / split fundament, hvor vi arbejder både på styrke, placering og fleksibilitet. Et perfekt supplement for dine danse, barre og ballet klasser – og for en hvilken som helst yoga og træningspraksis generelt. Alle er velkommen uanset erfaring.

YO BALLET & BARRE TECHNIQUE

Klassen er inspireret af klassisk ballet teknik. Alle kan være til her at lære ‘the basics’ indenfor denne fantastisk danseform. Klassen arbejder med at forlænge, styrke, toning og fleksibiliteten af kroppen. Vi arbejder liggende, siddende og stående. 
Alle er velkomne! Også dig, der aldrig før har danset!

YO BARRE

Ballet, yoga og pilates mødes i denne funktionelle træningsform. Barretræning toner kroppen og skaber lange, slanke og feminine kroppe, stærk kropsholdning, øget smidighed og styrke.

YO BARRE MATWORK

Denne time er inspireret af en normal barre klasse, men er barre på gulv/måtte. 

Vi laver styrkende øvelser på måtten, der vil udfordre både din mobilitet, balance, fleksibilitet og styrke. 

Du vil arbejde med din krop på måder, du måske ikke har oplevet før, og selvom vi primært er liggende og siddende, vil du opdage, at dette nogle gange kan være endnu mere udfordrende end at stå ved barren. 

Denne time er for alle. 

YO MODERN FLOW

En klasse inspireret af forskellige stilarter indenfor moderne dans. Klassen er for alle, der har lyst til og nyder at arbejde med kroppen gennem dans og bevægelse. Vi vil arbejde både med teknik, gulvarbejde, over-gulv samt koreografi. En klasse der forhåbentlig vil inspirere, udfordre og bringe masser af smil frem. 

YO LATIN DANCE

For dig, der elsker at danse. Kom og sving hofterne, bevæg fødderne, smil, grin og smør hele kroppen til lyden af skøn musik, du bare ikke kan stå stille til. Timen er inspireret af forskellige latin genrer, nemme trin og korte koreografier. Alle er velkomne på timen uanset erfaring. 

STYRKE


 

YO SHAPE

YO SHAPE er en times udfordrende styrketræning. Inspiration fra pilates, yoga, TRX, CROSSFIT, ballet, yoga og klassisk styrketræning i en svedig klasse. Vil tone, styrke og forme din krop. Alt afhængig af underviser, vil timen variere i indhold og opbygning.

YO TRX & SHAPE

YO TRX & SHAPE er en times udfordrende styrketræning med TRX som primært redskab. Kombinerer TRX, HIIT, styrketræning og masser af core i en svedig klasse. Denne klasse vil tone, styrke og forme din krop! Alt afhængig af underviser, vil timen variere i indhold og opbygning.

YO BACKBEND & CORE STRENGTH

På denne klasse vil vores fokus være at styrke og smidiggør hele ryggen og rygsøjlen, såvel som at åbne vores forside – især skulder og bryst/hjerte området, samt at styrke alle vores mavemuskler.

YO POWER HIIT

YO POWER HIIT er 30 minutters høj puls- og cardiotræning. Formålet med klassen er at arbejde med krop og puls. Bliv udfordret og efterlad studioet svedig og glad!

YO CORE & STRETCH

YO CORE & STRETCH er en meget velbalanceret klasse med core-træning efterfulgt af stræk. Den perfekte kombination, hvor du vil forlade klassen afslappet, men også med en følelse af at kroppen er blevet styrket og forlænget.

YO CLASSIC PILATES MATWORK

Classic pilates matwork er en klasse med fokus på præcision og kontrol. Du vil blive introduceret til basis klassiske matwork øvelser og vil på timen mærke dine dybe core muskler arbejde hårdt.

Klassen er ikke en svedig klasse, men en stærk klasse i et roligt tempo guidet til vejrtrækningen. Alle er velkommen!

YO SOFT CORE & PILATES FUSION

En blødere version af vores normale core & pilates fusion klasse. Klassen er perfekt til tidlige morgener eller blot i løbet af dagen, hvor vi søger efter styrke, men på en blødere og mere mindful måde.

Klassen er inspireret af styrketræning, pilates og yoga. Denne klasse har et stort fokus på kroppens kerne og vil tone, styrke og gøre dig svedig. Alt foregår i et stille og kontinuerligt flow, som vil efterlade dig glad og energifyldt!

YO CORE & PILATES FUSION

YO CORE & PILATES FUSION er en  udfordrende styrketime med inspiration fra pilates. Timen foregår i et langsomt flow med dynamiske, kontrollerende og flydende bevægelser. Styrkeøvelserne kombineres med lange stræk, så vi forlader studiet stærke men afslappede.

Klassen er ikke velegnet for gravide.

YO MOVEMENT FLOW

Movement Flow tager din bevægelse nye steder hen. Sammen vil udforske Animal Locomotion, floor work, spinal waves, hånd-øje koordination og forskellige mobilitets øvelser. Lad os lege, have det sjovt og opnå mere styrke, mobilitet, frihed og flydende kvalitet i vores bevægelse. Denne klasse er for alle. Uden måtte.

YO CORE & STABILITY

En klasse der udfordrer din balance og øger din mobilitet. Træningen tager udgangspunkt i foam rolleren som redskab, og vi arbejder effektivt kroppen igennem med ekstra fokus på core. Klassen er for alle. 

YO MOBILITY FLOW

På den her time vil du møde en blanding af floorwork, locomotion og yoga. Vi arbejder meget med flow på gulv, hvori du vil møde mange bevægelser fra dans, capoeira og akrobatik i små koreografier.

Der er både rul og kravl, samt rigtig mange bevægelses- balance og mobilitets udfordringer, som er både sjove og lærerige at løse. Der er altid variationer, så du kan vælge det der passer dig bedst.

Klassen er en let og legende tilgang til alsidig bevægelse, som helt sikkert vil give dig sved på panden og et smil på læben. For alle!

YO MARTIAL ARTS

YO MARTIAL ARTS (engelsk for kampsport) er en energirig kampsports inspireret workout.
Denne time er en full-body workout som vil styrke dine ben, tone dine arme, ryg og skuldre samt give dig en fantastisk core-styrke. Din koordinationsevne vil blive forbedret og du vil udvikle din smidighed.
Denne time er fuldstændig uden kontakt og vi arbejder ikke med overkomplicerede teknikker.
Du vil gå fra timen med en opløftet følelse, med bedre kontrol over din krop og dine reflekser. Denne time er åben for alle – uanset niveauet.

YOGA


 

YO INTRO VINYASA

YO VINYASA INTRO  er for dig, der er helt ny til yoga. Bliv introduceret til de vigtigste elementer. Fin start inden du hopper på et af de andre yogahold, eller hvis du blot trænger til lidt basis yoga.

YO SOFT VINYASA YOGA

YO SOFT VINYASA YOGA er en blidere udgave af en vinyasa yoga time. Tempoet er lavere og kroppen får god tid til at være med i hele flowet.

YO VINYASA

YO VINYASA er en dynamisk yogaform. Flowet skabes af øvelser der følger hinanden som perler på en snor. Få sved på panden og bliv udfordret af det stærke vinyasa flow. De forskellige underviserer, der tilbyder YO VINYASA, har hver deres vinyasa stil. Du skal derfor forvente variation, alt afhængig af, hvilken underviser du møder.

YO VINYASA FLOW

En flydende vinyasaklasse, der finder både styrke i højt tempo og de meget langsomme bevægelser. Klassen er bygget til at skabe styrke, udholdenhed, fleksibilitet og til at have det sjovt i bevægelse til skønne beats udvalgt til klassen.

YO POWER VINYASA

YO POWER VINYASA er lig den almindelige vinyasa yoga, men i denne time skal du forvente et lidt højere tempo, masser af styrke og udfordringer samt sved på panden.

YO FUNKY VINYASA

Denne time tilbyder en række variationer af de asanas som du kender fra klassisk Vinyasa, men arbejder også med helt nye stillinger og en kreativ tilgang til alt det, som vi kender. 

Vi bruger tid på at “workshoppe” nogle enkelte stillinger, tit med hjælp af væggen og kommer steder hen, som du ikke normalt ville møde i en Vinyasa time.

Tempoet er let og legende og niveauet er åbent for alle, som har prøvet almindelig vinyasa nogle gange. 

YO YIN YASA

Yin Yasa er et magisk mix af Vinyasa og Yin yoga. Vi vil flyde igennem den første halvdel af timen og smelte ind i lækre yin positioner i den resterende halvdel. Timen efterlader dig med en følelse af at være både stærk og blød på samme tid. Alle er velkommen på denne yin/yang style time.

YO YIN YOGA

YO YIN YOGA er yogastillinger som kræver lidt eller ingen styrke. Hver stilling holdes i 3-5 minutter. Formålet er, at gøre bindevævet stærkere og længere. Slow pace – dejligt og udfordrende på en anden måde. Hav ekstra tøj på, så du holder dig varm.

YO YIN OG MEDITATION

Den traditionelle YIN klasse med 15 minutters meditation til slut. Skøn før en fredag aften og en dejlig weekend.

YO YOGA NIDRA

Under “Yoga Nidra” (sanskrit for “yogic sleep”) udøves et dybt stadie a bevidsthed, mens vi . En dyb afslapning, hvor kroppen er fuldstændig afslappet, sindet tilbagetrukket fra at fokusere på de 5 sanser og hvor fokus er indadvendt.
Denne time begynder med bløde bevægelser fra en siddende stilling, efterfuldt af valgfri anvendelse a essentielle olier, og slutter i en liggende stilling til en guidet meditation.
Anvend behageligt tøj og gerne flere lag, så du kan være så komfortabel og afslappet som muligt. Hvis du har en øjn-pude, anbefaler jeg, at du medbringer denne.
Timen er åben for alle niveauer. 

YO BREATHE & MEDITATE

En klasse med fokus på vejrtrækning og meditation i et meget langsomt tempo. Vi laver nogle forskellige vejrtrækningsmetoder imens vi beroliger vores krop og sind med guidet meditation.

YO RESTORATIVE & MEDITATION

In yogainspireret klasse, hvor du vil forny og genopbygge din krop og finde din indre ro igennem forskellige typer af guidet meditation og yoga stillinger støttet af redskaber. Meget blødt, meget blidt og en klasse der vil støtte dig i at tage dig af din krop og dit sind som en helhed.

YO RESTORATIV YOGA

Restorativ yoga er en afslappende og beroligende klasse, hvor du ligger i stillinger støttet af puder, props og tæpper. Her kan du opnå ro og dyb afspænding. Alle er velkommen!

YO HATHA YOGA

YO HATHA YOGA er en udfordrende times yoga for både krop og sind. Timen tager udgangspunkt i traditionel Hatha Yoga. Hatha Yoga er god for nye til yoga.

YO SLOW FLOW

YO SLOW FLOW er en anderledes times udfordrende yoga. Den kan udføres med både åbne og lukkede øjne af afhængig af underviser. Tempoet er nede og fokus er på ro og fordybelse i hver enkelt asana. Timen vil efterlade dig afslappet og rolig.

 

YO SLOW FLOW INTERMEDIATE

Med øjnene lukkede vil du bringe opmærksomheden ind og ned i kroppen – linke vejrtræning til bevægelse i et  ”easy to remember” flow af stillinger.

Du vil blive guided i nogle runder og derpå blive sat fri til at ”flyde” selv. Sammensætningen af stillinger vil stige i sværhedsgrad undervejs.

Denne time er for dig der er bekendt med yoga og som har lyst til en anderledes udfordring.

YO ASHTANGA

YO ASHTANGA er en energisk og stærk yogatime. Klassen tager udgangspunkt i den klassiske Ashtanga Yoga. Der lægges stor vægt på placement og alignment, samt at udfordre kroppen og flytte sin udvikling og ikke mindst, at huske på vigtigheden i at mærke efter og lytte til sig selv.

YO ASHTANGA PRIMARY

På denne klasse vil vi praktisere den fulde ashtanga filosofi og principper. Vi vil så vidt muligt følge primary serien og du vil på timen følge din egen vejrtrækning og rytme. Vi vil følge et sheet med asanas/stillinger, hvilket betyder at en del af serien vil være din egen praksis med hjælp og støtte på baggrund af, hvor du er i din individuelle praksis. Det er derfor nødvendigt, at du kender til og har prøvet ashtanga yoga forinden du deltager på denne klasse.

YO ASHTANGA VINYASA FUSION

Denne time er et stærk, dynamisk flow baseret på Ashtanga Primary-serien, men med særligt fokus på åndedræt, flow, styrk og kreative overgange.
Modsat en ren Ashtanga time (de samme poses i samme rækkefølge hver gang), vil denne klasse variere fra gang til gang og præsentere anderledes kombinationer af Ashtanga Primary-serien og en velkendt Vinyasa-time.
Mærk det stærke fundament fra Ashtanga i en kombination med det fleksible flow fra en vinyasa time.

YO BOWSPRING YOGA

Bowspring er et bevægelsessytem, der målrettet arbejder med at balancere kroppens naturlige bevægelighed og spændstighed. Denna balance er udfordret af den moderne livsstil, de fleste af os er præget af, når vi eksempelvis sidder ned og studerer eller arbejder.

Igennem forskellige enkelte øvelser og sammensatte serier, KATAS, arbejder bowspring med at aktivere hele kroppen. Herved kan alle kropsdele arbejde sammen om at genfinde en ubesværet kropsholdning, der på en og samme tid er stærk, fri, grounded og opløftet.

YO DEEP FLOW YOGA

En dyb og dynamisk yogaklasse inspireret af Ashtanga, YIN yoga, de 5 tibetanere, vinyasa og bikram. Klassen vil have det samme, eller næsten det samme, flow hver gang, det vil derfor give dig muligheden for at nå dybere ind i din praksis hver gang. Vejrtræningen er en central del af denne klasse og du vil gå herfra med følelsen af en dyb forbindelse mellem krop og sind.

YO BUTI YOGA

BUTI Yoga® is a dynamic practice that combines power yoga, interval training, strength exercises and tribal dance into one seamless and fun flow. The playlist is upbeat and based on tribal, electronic and hip hop music. Beginners are welcome and the workout can be adapted to your fitness level. Be prepared for an effective, full body workout that will use all of your favorite yoga poses.

YO YOGA SCULPT

En klasse designet til at få din hjerterytme op igennem en dynamisk yoga opvarmning, efterfulgt af en stærk træning. Klassen er et miks af yoga, kropsvægts øvelser og pilates. Hvis denne form for træning tiltaler dig, men du ikke er vild med at danse, så er denne klasse noget for dig! Vi afslutter klassen med klassiske yoga stræk, så du føler dig afslappet, styrket og klar til din dag.

YO YOGA TONE

I YO Yoga tone er der tid – tid til at nørde.

Tid til vejrtrækning, tid til stillingerne en for en. Tid til at mærke efter om stillingerne lander der hvor de er bedst for din krop, så du passer på den. Tid til rettelser, hands on, spørgsmål, noget der er blødt, noget der er hårdt, noget der kræver balance og noget der kræver styrke.

YO INVERSION PLAYTIME FOR ALL

Denne klasse er en åben legeplads, hvor vi med inspiration fra Bowspring vil lære teknikkerne til at komme upside-down. Vi varmer kroppen op med nogle flows for at aktivere og finde støtte i kroppen. Efterfølgende vil vi starte med at udforske forskellige inversions. Du vil blive guidet så du føler dig sikker og har det super sjovt. Denne klasse er åben for alle og du skal ikke være i stand til at lave nogen former for inversions i forvejen.

YO INTERMEDIATE FLOW

Dette er en udfordrende klasse, som opfordrer dig til at gå dybere i din praksis. Der vil være en progressiv serie af stræk, tvists, balancestillinger, backbends og inversioner i denne vinyasa sekvens. Klassen afsluttes med dyb afslapning, åndedræts- og koncentrations-/meditationsøvelser. Alle er velkomne, men vær opmærksom på, at der bliver arbejdet på lidt mere avancerede stillinger. En svedig, udfordrende og sjov time!

YO YOGA DANS

En klasse der blander elementer fra yoga og moderne dans. Efter en god warm up skruer vi op for musikken og arbejder med en koreografi af yogastillinger.

Klassen er for alle der gerne vil kombinere deres passion for dans og yoga.

GRAVIDITET & BARSEL


 

YO GRAVID-FIT (FOR GRAVIDE)

På dette hold vil du trygt og sikkert styrke din super-krop under graviditeten. Uanset hvilken form du var i før denne livsforandrende oplevelse, har du brug for at holde en god og sund kontakt til din krop. Dette kræver et stort stykke vedvarende arbejde hele graviditeten igennem, og vi vil hjælpe dig med at holde fast både i kropsbevidstheden og lysten til at blive ved. 

GRAVID-FIT er et hold inspireret af mange forskellige bevægelsesformer. Almindelige velkendte styrkeøvelser, Barre, Yoga, Pilates med videre med fokus på de særlige behov der for den gravide krop. Du kan komme uanset, hvor du er i graviditeten. 

Vi glæder os til at se dig til GRAVID-FIT!
*Dette hold er kun for gravide.

YO BARSELS FIT (FOR BARSLENDE MØDRE)

På dette hold vil du trygt og sikkert ‘genoptræne’ din krop igen efter fødsel. Uanset hvilken form du var i før denne livsforandrende oplevelse, har du brug for at genskabe og måske endda genopfinde kontakten til din krop. Dette sker ikke over natten- eller over få uger for den sags skyld. Men vi tror på, at hvis man har det rette fokus fra start, vil det gå så tjept, som det nu engang er muligt. 

Barselsfit er et hold inspireret af mange forskellige bevægelsesformer. Almindelige velkendte styrkeøvelser, Barre, Yoga, Pilates med videre. Vi har stort fokus på bækken samt kernen af kroppen, som vi mener er de vigtigste områder at arbejde med efter graviditet og fødsel. Vi kan dog garantere dig, at du altid vil gå herfra med sved på panden og følelsen af, at hele kroppen har været på arbejde. 

Baby tager du bare med, og hvis han/hun sover, er det fint,og er han/hun vågen, er der fri leg på gulvet eller også kan du træne med baby i slynge eller på armen.

*Dette hold er kun for barslende mødre. Hvis du har baby, kommer baby med! Hvis han/hun sover, er det fint,og er han/hun vågen, er der fri leg på gulvet eller også kan du træne med baby i slynge eller på armen.

YO MAMMA YOGA & CORE FUSION (FOR BARSLENDE MØDRE)

Denne klasse er en dynamisk yogatime, som søger at tilgodese dine fysiske og emotionelle behov og evt. udfordringer efter fødslen af dit barn. Asanasekvenser med længere hold og et bevidst åndedræt vil hjælpe dig til at bringe energi og bevidsthed gennem hele kroppen, især i de områder, hvor barslende mødre ofte holder spændinger såsom nakke, skuldre, kæbe og lænd, og de områder hvor vi efter fødslen har brug for at genfinde og genopbygge styrke, hovedsageligt vores core-muskulatur. Du tager de pauser gennem timen som du og din baby har brug for.

*Dette hold er kun for barslende mødre. Hvis du har baby, kommer baby med! Hvis han/hun sover, er det fint,og er han/hun vågen, er der fri leg på gulvet eller også kan du træne med baby i slynge eller på armen.

YO MAMMA-BARRE (FOR ALLE MAMMAS)

På dette hold vil du trygt og sikkert ‘genoptræne’ din krop igen efter fødsel eller styrke din krop under din graviditet. Uanset hvilken form du var i før denne livsforandrende oplevelse, har du brug for at genskabe og måske endda genopfinde kontakten til din krop. Dette kræver et stort stykke arbejde af dig- men med det rigtige fokus og den bedste vejledning, er det absolut muligt. 

Mamma Barre er et hold inspireret af Barre, Pilates og Yoga. Barre træning er en skøn måde af komme tilbage i kroppen efter fødsel, og også holde den gravide krop stærk, da det er en meget effektiv, intens og samtidig kontrolleret bevægelsesform. Du behøves ikke nogen form for erfaring med dans og barre.  På timen har vi et stort fokus på bækken samt kernen af kroppen, som vi mener er de vigtigste områder at arbejde med under graviditet og  efter fødsel. Vi arbejder både stående, liggende, siddende og ved barren. 

Hvis du har baby, kommer baby med! Hvis han/hun sover, er det fint,og er han/hun vågen, er der fri leg på gulvet eller også kan du træne med baby i slynge eller på armen.

*Dette hold er for alle mammas. Både gravide og barslende+baby. Hvis du har baby, kommer baby med! Hvis han/hun sover, er det fint,og er han/hun vågen, er der fri leg på gulvet eller også kan du træne med baby i slynge eller på armen.

YO MAMMA YOGA (FOR ALLE MAMMAS)

På dette hold vil du trygt og sikkert blive guidet igennem yogaens blide bevægelser og stillinger med henblik på at finde ro og styrke i din graviditet eller efter din fødsel. En times yoga, hvor du gennem bevægelse, meditation og afspænding kommer ned i kroppen og (gen)finder kropsbevidstheden med respekt for kroppens forandringer. Med stående, siddende og liggende stillinger arbejder vi os igennem hele kroppen, med ekstra fokus på mave, ryg og bækkenbund, så du går fra timen med både styrkede og afspændte muskler.

Både gravide og barslende er velkommen.