Kontakt os: info@yostudios.com

EMILY SALOMON OM TRÆNING OG GRAVIDITET

MØD EMILY SALOMON

Måske du allerede kender Emily som blogger og skribent? Hun er også hundemor, nogens kone, en af vores højtelskede YO ambassadører og snart også mor til et lille menneske. Vi har lokket Emily til at fortælle lidt som sig selv og sin tilgang til træning som gravid. Læs med her!


HVEM ER EMILY?

Hun er alle mulige ting. Blogger, forfatter, skribent. Mor til en langbenet hund, der hedder Penny og snart også til et menneskebarn. Optimist i de fleste af livets sammenhænge og hverdagsaktivist, når det kommer til miljø og grønne forandringer. Og så er hun også glad for både croissanter og bevægelse. For meditation og for hektiske dage. For at læse, lakere negle og for at være på camping ude i naturen. Og meget andet…

HVORFOR YO?

Fordi der er en særlig stemning, der rodfæster mig og ikke kun rører min krop, men også mit sind. Det har de dygtige undervisere også en stor del af æren for. Og for at være helt ærlig også fordi det ligger næsten dør om dør med mit hjem. Det er måske min største hverdagsluksus, at jeg nærmest bare kan drible over i YO på strømpesokker.

HVILKE ER DINE FAVORITHOLD I YO?

Det er vinyasa og yin hos Faye og Louise og barre hos Emilie og Cammilla. Jeg er også glad for hatha hos Viktoria. Men ret skal være ret, tror faktisk endnu ikke jeg har prøvet et hold hos YO, jeg ikke kunne lide. Jeg prøver ofte noget nyt efter tid og humør. Nu hvor maven rigtigt fylder, er jeg allergladest for de dedikerede gravidhold: Gravid Barre hos Emilie onsdag formiddag og Gravid Yoga hos Ea om søndagen. Det er REN selvforkælelse.

HVAD HAR TRÆNING BETYDET FOR DIG FØR OG UNDER DIN GRAVIDITET?

Inden jeg blev gravid, trænede jeg stort set dagligt. Et miks af yoga, barre, løb og lidt styrketræning hist og her. Og så surf, SUP og ski, når muligheden bød sig. Det har egentlig ikke ændret sig særligt meget, efter jeg er blevet gravid, omend jeg var så kvalmeramt i første trimester, at det mest blev til yoga og løbeture (især sidstnævnte hjalp sjovt nok på kvalmen). På nuværende tidspunkt er jeg over halvvejs i min graviditet og det føles ikke helt optimalt at løbe længere, så jeg går lange ture dagligt, går på gravidhold i YO et par gange om ugen og så styrketræner jeg. På særligt artige uger kommer jeg også en tur i svømmehallen.

HVAD ER DIN TILGANG TIL TRÆNING SOM GRAVID?

Jeg er ikke i tvivl om, at både baby og jeg har godt af bevægelsen og så længe jeg ikke har nogle fysiske skavanker (andet end at jeg selvfølgelig bliver større), så går jeg efter at røre mig så meget som muligt. Jeg håber, at det giver de bedste forudsætninger både i forhold til fødslen og til at komme sig igen efterfølgende. Men det er klart, at min træning nu er i et andet pace og mere skånsom end tidligere. Og så balancerer jeg den med masser af afslapning og søvn selvfølgelig.

HVAD ER SUNDHED FOR DIG?

Det er at kroppen fungerer som den skal og uden bump og gener. Hormoner, cyklus, fordøjelse, hud, ja hele molevitten. Og så er det et fint samspil mellem sind og krop. Og bevægelse, god næring, afslapning og nydelse.

HVAD GØR DIG GLAD, HELT IND I HJERTET?

Min hund, min mand (som regel) og når jeg kan mærke vores barn sparke i maven. Og det gør det ofte. Tror det bliver en lille aktiv en.
Det gør mig også virkelig glad, at sidde med en god bog og en kop kaffe eller te og nogle timer foran mig, der ikke er øremærket andet end læsning og afslapning. Det prøver jeg at finde tid til, hvis ikke hver, så hver anden weekend. Luksus og glæde behøver ikke være noget stort, dyrt eller uopnåeligt.

DINE VIGTIGE ELEMENTER I EN BALANCERET HVERDAG?

Min morgenrutine med 10-20 minutters meditation inden morgenmad og -bad. Og ingen telefon før efter morgenmaden.

HAR DU EN GUILTY-PLEASURE?

Krimier og at se vlogs på Youtube. Når det kommer til mad og sådan, så prøver jeg at styre helt uden om skyld og skam og NYDER i stedet god chokolade hver dag. Og min lørdagscroissant. Eller et stykke dejlig kage. Under graviditeten har min søde tand dog været væk for det meste, men jeg craver jordbær som en gal. Og hotdogs og leverpostejsmadder på trods af at jeg ellers overvejende er vegetar…

Tusind tak til Emily!

Jeg prøver ofte noget nyt efter tid og humør. Nu hvor maven rigtigt fylder, er jeg allergladest for de dedikerede gravidhold: Gravid Barre hos Emilie onsdag formiddag og Gravid Yoga hos Ea om søndagen. Det er REN selvforkælelse.

Luksus og glæde behøver ikke være noget stort, dyrt eller uopnåeligt.