fbpx
Kontakt os: info@yostudios.com

MAMMA BASIC EFTERFØDSELSFORLØB

Mamma Basic Efterfødselsforløb

med Mette Lunde & Marie Meldgaard

Forløbet er skræddersyet til dig, som er nybagte mor og ønsker at genvinde styrke og overskud efter graviditet/fødsel i et trygt fællesskab med andre seje mammas. Vi træner to gange om ugen på et fast hold, hvor der er plads til dig og din baby. Forløbet tager udgangspunkt i, at du skal starte roligt op igen efter en periode, hvor alt har handlet om fødsel og at lande i alt det nye med en lille baby. I et passende tempo vil du genoptræne kroppen, genopbygge muskelmasse og styrke, og du vil blive vejledt og guidet med udgangspunkt i der, hvor du er. Du er velkommen på dette forløb, når du er klar til bevægelse igen efter din fødsel. Har du fået kejsersnit, anbefaler vi, at du venter til omkring 8 uger efter og har fået ok fra din læge.

FORLØBSPLAN

Uge 1. Reconnecting
I denne uge er overskriften reconnecting. Vi arbejder med kontakt til kroppen gennem en blid start med fokus på åndedræt og bækkebund samt at genfinde kroppens funktionalitet.

Uge 2. Strength and stability
Vi bygger videre fra sidste uge og arbejde med styrke, stabilitet og balance. Denne uges fokus er især på kroppens kerne, og vi begynder langsomt at introducere flere krævende øvelser.

Uge 3. Power Mom
Styrke er frihed, og vi vil i denne uge arbejde med mere bevægelse for power moms tilpasset dit niveau.

Uge 4. Recap
Denne uge byder på endnu en omgang intens bevægelse med fokus på funktionalitet, hvor vi gennem high impact øvelser og en dynamisk yogaklasse vil sætte fokus en stærk kerne, ryg og baller. Du vil derudover får en række øvelser til at vedligeholde din krops styrke og mobilitet, som er brugbare i en hverdag som en ægte power mom.

FLEKSIBILITET MED LIVESTREAM & ONDEMAND
Dette forløb er fleksibelt og giver dig mulighed for at være med hjemmefra de dage, hvor det passer bedst, og desuden vil videoerne være tilgængelige on-demand i 2 måneder fra forløbets start. Du vil derfor højst sandsynligt have dage, hvor du træner hjemme i stuen, hvilket ikke kræver det store. Har du mulighed for at indrette et hjørne et sted i dit hjem, som du kan gøre det lidt ekstra hyggeligt og funktionelt, så endelig gør det. Jo bedre rammer du skaber for dig selv i denne periode, jo nemmere vil det være at holde gejsten og motivationen. Men uanset hvor meget og hvor lidt du får gjort, så har du allerede taget det vigtigste valg. Du har prioriteret dig og din krop, og det er så sejt!

Dato: 14 juni til og med 7 juli
Tidspunkter: Mandag og onsdag kl. 10-11
Lokation: YO STUDIOS Aarhus
Pris: 799 DKK